Account Based Marketing

Account Based Marketing/Targeting

Account Based Marketing is een B2B marketing strategie, waarbij je organisaties/accounts benaderd en hen behandelt als individuele markten.

Dit is dus een specifieke manier van targeten. Je kan bijvoorbeeld via Facebook drie accounts (van organisaties) targeten en alleen die drie accounts een gepersonaliseerde advertentie vertonen, waardoor er een grotere kans is dat zij op de advertentie klikken, dan wanneer je zomaar een algemene advertentie willekeurig aan iedereen vertoond.

Stel je hebt een groothandel. Dan heeft het geen zin om zomaar een advertentie aan allerlei consumenten te vertonen. Je kan met een groothandel namelijk toch alleen aan bedrijven verkopen. In zo’n geval kan account based marketing een goede techniek zijn, aangezien je rechtstreeks een onderneming kan targeten waarvan je denkt dat jij van waarde kan zijn, en je dus een grote kans hebt dat de onderneming op jouw advertentie ingaat en daadwerkelijk bij jou in zal gaan kopen in de toekomst.

Lorem ipsum dolor sit amet

Consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.