Wat is retargeting?

Retargeting is een vorm van het targeten van advertenties, waarbij je de advertentie alleen vertoond aan mensen die al eens iets van jouw onderneming gezien hebben. Meestal wordt retargeting gebruikt om mensen te targeten die al een keer op jouw website zijn geweest. Dit werkt als volgt: stel je hebt een onderneming waarbij het doel is om zoveel mogelijk producten te verkopen. Iemand bezoekt de website en verlaat de website weer zonder iets te kopen, waardoor diegene dus wel alles gezien heeft en jou nu kent, maar je er verder nog niet veel aan hebt omdat het doel producten verkopen was. Als je hebt ingesteld dat iedereen die op jouw website is geweest maar niks heeft gekocht opnieuw een advertentie te zien moet krijgen, dan zal deze gebruiker een volgende keer als hij op internet zit een nieuwe advertentie te zien krijgen van je. Er bestaan hiernaast ook nog andere vormen van retargeting. Zo bestaat er bijvoorbeeld ook impression based retargeting, waarbij je niet de website gebruikers target, maar je de advertentie nog een keer vertoond aan alle mensen die al eens een advertentie van jouw gezien hebben, maar hier bijvoorbeeld niet op geklikt hadden.