Social Media Advertising

Adverteren op social media is niet meer weg te denken voor uw brand.
Social advertising is het richten van uw reclame-uitingen op social media. Via social media zet je een advertentie op. Op basis van de persoonsgegevens en de interesses die een persoon invult, kan met doelgericht content plaatsen. Denk bijvoorbeeld aan factoren zoals leeftijd, hobby’s, woonplaats of bezochte locaties. Met deze informatie kan een bedrijf online doelgerichte advertenties maken. De advertenties worden dan verspreid en komen in de feeds terecht van de personen die hun persoonsgegevens hebben ingevuld.

Adverteren op social media is een bewezen effectief marketinginstrument, waarmee je jouw doelgroep direct bereikt. Als je jouw doelgroep bereikt, kan je de doelgroep activeren om hen tot conversie toe te zetten. Als de social mediacampagne efficiënt uitgevoerd wordt, ziet u dit terug in meer leads, meer sales en meer naamsbekendheid.
De online marketeers experts van Strictly Digital geven u graag advies over de mogelijkheden die passen bij uw social mediastrategie.

De voordelen van adverteren op social media

Wat levert social advertising op?
Strictly Digital kan voor elk type bedrijf, dienst en product een advertentiecampagne ontwikkelen en uitvoeren voor op social media.
Door social advertising in te zetten geeft u uw advertenties op social media een extra steuntje in de rug. Elke social mediacampagne heeft een individuele doelstelling.

De voordelen van social advertising voor uw brand hebben wij voor u op een rijtje gezet:

 

  • Door social media in te zetten heeft u direct interactie met uw doelgroep.
  • Door betrokkenheid te tonen door een conversatie aan te gaan creëert u een gunfactor voor uw brand.
  • U kan direct reageren op klachten, op deze manier kunt u voorkomen dat uw imago wordt geschaad.
  • U kan direct reageren op klachten, op deze manier kunt u voorkomen dat uw imago wordt geschaad.
  • Het opbouwen van een sterk imago.
  • Via social media brengt u de producten en diensten makkelijker bij een grotere groep onder de aandacht.
  • Creëert u meer verkeer naar uw website.
  • Wordt uw naamsbekendheid en online vindbaarheid groter.
  • U komt erachter wat de laatste ontwikkelingen zijn in uw branche en bij uw volgers.
  • De kosten zijn lager dan bij de traditionele manier van adverteren.

Social mediakanalen

Door het ruime aanbod van social mediaplatforms en de grote aantallen gebruikers die hier op actief zijn, is social media een belangrijke factor geworden voor bedrijven.

Het is van belang om te weten welke doelgroep u wilt bereiken. Zodra u een doelgroep voor ogen heeft, kunnen de online marketeers experts van Strictly Digital bepalen welke social media platforms het beste resultaat zal gaan opleveren. De volgende social mediakanalen zetten wij in voor social advertising.

 

De online marketeers experts van Strictly Digital kunnen voor u een social mediastrategie opzetten. Zo wordt er door de experts gekeken naar de social mediakanalen die voor u relevant zijn en zal er per social mediakanaal een social mediaplan opgesteld worden. Per social mediakanaal zullen de experts van Strictly Digital gaan kijken wat voor tools zij kunnen toepassen, waarbij uw doelgroep en volgers het beste bereikt kunnen worden.

Een aantal stappen die de experts van Strictly Digital doorlopen zodat uw Social Advertising een succes wordt.

 

R

Doelgroepsanalyse

Gedurende de eerste fase zullen de experts van Strictly Digital de doelstellingen bepalen en de doelgroep analyseren.

R

Creatie advertentie

Nadat de experts hebben achterhaald wie uw doelgroep is kunnen de experts nu gaan oriënteren op welke social media platforms uw doelgroep zich het meeste bevinden. Zij zullen vaststellen welke social media platforms er ingezet zullen gaan worden voor uw social mediacampagne.

Bij ‘’creatie advertentie’’ wordt er gekeken door de experts wat voor advertentievorm relevant is voor uw brand. Hier wordt er per social mediaplatform gekeken naar relevante content en er wordt een content-kalender opgezet.

R

Live gaan met de campagne

De doelgroep is geanalyseerd, social mediaplatformen zijn vastgesteld en de advertenties zijn gereed. Dan is het is nu tijd om live te gaan met de campagne!

R

Optimaliseren van de campagne

Nadat de campagne live is gegaan zullen de experts de campagne continue optimaliseren, zodat u zonder zorgen geniet van meer leads en sales.

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Robin belt u graag terug! Laat je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

3 + 8 =