Wat is Dynamic Creative Optimization (DCO)?

Wat is Dynamic Creative Optimization (DCO)?

Dynamic Creative Optimization (DCO) is een vorm van display adverteren waarbij de advertenties automatisch worden aangepast op basis van real time data die binnenkomt. Het is dus een vorm van gepersonaliseerde advertenties. Vaak wordt het gebruikt bij een retargeting campagne. Retargeting houdt in dat mensen die op jouw website zijn geweest op een later moment een advertentie van jou vertoond krijgen. Door middel van DCO wordt retargeting nog effectiever, omdat niet iedereen die op de website geweest is dezelfde advertentie krijgt, zoals normaal gesproken het geval is, maar de advertentie (automatisch) gepersonaliseerd wordt. Stel je hebt een online kleding bedrijf en een iemand heeft een pagina van een paar schoenen bezocht maar niet gekocht en iemand anders heeft een trui bezocht, dan kan DCO ervoor zorgen dat persoon A later een advertentie met schoenen krijgt en persoon B een advertentie van een trui krijgt, waardoor de kans groter is dat ze op de advertentie klikken omdat ze al op zoek waren naar zo’n product.