De Automotive  sector

De auto-industrie is een van de grootste onderdelen van de wereld-economie. Er gaat enorm veel geld om in deze sector en dus wordt er ook veel uitgegeven aan marketing om te kunnen concurreren met andere bedrijven.

Wanneer je er dus veel geld aan kwijt bent hoop je natuurlijk wel dat dit resultaten met zich mee brengt.

Ook het gedrag van de consument verandert.
De consumenten komen niet meer naar fysieke winkels maar kijken voor hun auto op het internet. 92% Procent start zijn zoektocht naar een nieuw auto online.

Dit betekent dat wanneer je klanten wilt trekken de customer journey op de website in orde moet zijn. 

Uitdagingen

Een goede online ervaring

Klanten beginnen hun zoektocht naar een auto steeds meer op het internet. Als je er dus voor wilt zorgen dat de klanten op jouw site op zoek gaan naar een nieuwe auto moet je zorgen voor een goede website die up-to-date is en eventueel ook klantenservice bezit. Daarnaast moet je er voor zorgen dat je site eerder wordt aangegeven in Google dan je concurrenten door middel van een goede SEO strategie.

De autokopers veranderen

Het gezicht van de autokopers verandert. Vroeger was het typisch om als man een auto uit te kiezen met veel snelheid en een mooi dashboard. Naast het feit dat het tegenwoordig ook vaker vrouwen zijn die auto’s kopen, zien kopers een auto tegenwoordig meer als ‘mobiliteitsoplossing’. Dit betekent dat de focus verlegt van bezit naar gebruik. Dit heeft als gevolg dat het lastiger wordt om een bepaalde groep te targeten. 

De customer journey

De concurrentie in de Automotive sector is moordend, dit betekent dat een prettige customer journey belangrijk is voor de klant. Een klant in de automotive sector bezoekt super veel verschillende websites, dit is omdat in eerste instantie de klant op zoek is naar de beste auto en niet naar de beste dealer. Wanneer hij dus bij het zoeken wel op je site terecht komt is het belangrijk om ervoor te zorgen dat zijn journey op de website goed verloopt zodat hij niet de website verlaat.

Klantrelates opbouwen 

Een langdurige klantrelatie kan heel waardevol zijn. Het verkopen van een goede auto is tegenwoordig niet meer genoeg om de klant aan je te binden. Veel bedrijven beginnen gebruik te maken van een nieuwsbrief, een chat, of bepaalde events om klantloyaliteit op te bouwen. Dit kan er voor zorgen dat de klant terug blijft komen voor onderhoudsafspraken of eventueel een nieuwe auto.

EEN SELECTIE VAN ONZE
DATA GEDREVEN TECHNIEKEN

DEMOGRAPHICS BASED TARGETING

CRO

HEAT MAPPING

GPS GEOFENCING

DOMAIN TARGETED ADVERTISING

USER SESSION RECORDING

TAM ANALYSIS

IN-SESSION PERSONALIZED EXPERIENCES

SKILL BASED TARGETING

INTEREST BASED TARGETING

IMPRESSION BASED RETARGETING

DEMOGRAPHIC TRAFFIC ANALYSIS