KENNIS IS ER OM TE
DELEN
Bekijk de items in onze Kennisbank
Effectieve B2B marketing in een nichemarkt?
De trends in marketing voor B2B zijn aan flinke verandering onderhevig en gaan steeds meer op B2C...
Wat is de wet van de grote getallen?
In de kansberekening is de wet van de grote getallen een theorie die het resultaat beschrijft van het een groot aantal keren uitvoeren van dezelfde test.
Wat is een UX Analyse?
Een UX analyse betekent letterlijk een user experience analyse. Met een UX Analyse onderzoek je de gebruiksvriendelijkheid van je website. Een gebruiksvriendelijke website is essentieel om je bezoekers te boeien en te binden aan je organisatie.
Wat is de Champion Challenger test?
Een Champion Challenger test is een manier om prestaties te vergelijken van verschillende operationele beslissingen binnen het aankoopproces van klanten. Een Champion Challenger Test lijkt erg op een A/B Test.
Wat betekent CTR?
CTR betekent letterlijk Click Through Rate. De CTR is een manier om prestaties te meten, bijvoorbeeld de prestatie van jouw advertentie of jouw SEO (zoekmachineoptimalisatie). Een simpele definitie van de Click Through Rate is het percentage mensen dat klikt op wat ze te zien krijgen.
De kracht van GPS Geofencing.
GPS Geofencing is een steeds groter wordend fenomeen in de wereld van online marketing. Het is een van de meest nauwkeurige manieren om een doelgroep te targeten, en het gebeurt op basis van het GPS signaal dat door iemands telefoon wordt afgegeven.
Wat houdt Heat mapping in?
Heat mapping is een redelijk nieuwe, en veelgebruikte techniek in de online marketingwereld. In het kort houd dit begrip in dat je kan zien wat een persoon op jouw website/app heeft gedaan.
Wat is Impression based retargeting precies?
Impression based retargeting is een minder bekende, maar enorm effectieve manier om jouw doelgroep te kunnen targeten met advertenties. Op een simpele manier uitgelegd houdt impression based retargeting in dat mensen die jouw advertentie al gezien hebben, later weer een advertentie van jouw krijgen.
Hoe werkt Demographics based targeting?
Demographics based targeting is een veelgebruikte techniek om doelgroepen te kunnen targeten met jouw advertentie. Bij demographics based targeting wordt een advertentie specifiek getarget op een groep mensen met bepaalde demografische kenmerken, zoals geslacht en leeftijd.
Wat houdt een user session recording in?
Een user session recording houdt in dat alles wat de gebruiker op jouw website/app heeft gedaan opgenomen is, wat jij vervolgens kan analyseren om de website of app te verbeteren. Een user session recording is dus letterlijk een video van de gebruikerservaring van een individu.
Wat zijn Technical targeting methods?
Technical targeting methods is een vorm van targeten op basis van technologische aspecten. Dat houdt in dat je bijvoorbeeld een advertentie alleen wilt vertonen aan mensen die op hun mobiel zitten, of juist alleen aan computergebruikers.
De betekenis van Total addressable market analysis.
Een total addressable market analysis is zoals de naam al zegt een analyse van de totale markt die je kan bereiken. De total addressable market (ook wel TAM) zijn de potentiële inkomsten als iedereen die een vraag heeft naar jouw diensten- of productsoort ook daadwerkelijk jouw producten of diensten aanschaft.
Wat betekent Skill based targeting?
Skill based targeting is een vorm van targeten waarbij advertenties alleen vertoond worden aan mensen met bepaalde skills. Dit is een vorm van targeten die vooral heel goed en effectief op LinkedIn kan worden ingezet.
De kracht van retargeting.
Retargeting is een vorm van het targeten van advertenties, waarbij je de advertentie alleen vertoont aan mensen die al eens iets van jouw onderneming gezien hebben. Meestal wordt retargeting gebruikt om mensen te targeten die al een keer op jouw website zijn geweest.
Hoe werkt een omleidingstest?
Een omleidingstest is een manier om te testen hoe een webpagina het meest effectief zal zijn. Door middel van een omleidingstest kan je bijvoorbeeld twee verschillende landingspagina’s maken, waarbij de ene groep mensen op landingspagina A komt en de andere groep mensen op landingspagina B terecht komt.
Hoe werken klikanalyses?
Zoals de naam al zegt is een klikanalyse een analyse die laat zien waar veel en waar weinig op wordt geklikt op een pagina van de website. Je hebt klikanalyses zonder warmtekaart en je hebt klikanalyses aan de hand van een heatmap.
Wat houdt In-session personalisation in?
In-session personalisation zorgt voor gepersonaliseerde website pagina’s. Het houdt in dat je verschillende advertenties maakt, waaraan verschillende landingspagina’s gekoppeld zitten. Op het moment dat jij drie verschillende advertenties maakt en wilt vertonen, dan zorg je dus ook voor drie landingspagina’s.
Hoe werkt Google Tag Manager: Data Layer?
Met Google Tag Manager (GTM) is het mogelijk een code te plaatsen op iedere pagina van jouw website, waardoor je allerlei zaken kunt meten. Het toevoegen van een data layer zorgt voor nog meer informatie en data voor Google Tag Manager, zoals de inlog status van een gebruiker.
Hoe werkt Geolocation?
Geolocation is een vorm van op locatie gebaseerde targeting. Geolocation maakt gebruik van IP-adressen, in tegenstelling tot het GPS signaal waar geofence campagnes gebruik van maken. Voor brede marketing kan geolocation een effectieve manier van targeten zijn.
Wat is Dynamic Creative Optimization (DCO)?
Dynamic Creative Optimization (DCO) is een vorm van display adverteren waarbij de advertenties automatisch worden aangepast op basis van real time data die binnenkomt. Het is dus een vorm van gepersonaliseerde advertenties.
Hoe werkt Domain targeting advertising?
Domain targeting advertising is een vorm van display advertising waarbij je bepaalde websites target om jouw advertenties te vertonen. Zo kan je er bijvoorbeeld voor kiezen om de display banner alleen te vertonen op websites die over investeren, handelen in aandelen of handelen in cryptomunten gaan, op het moment dat jij een onderneming hebt die financieel advies geeft over het investeren en beleggen van je vermogen.
Wat is een Audience Marketplace?
Audience Marketplace is een platform voor het binnenhalen en beheren van data en maakt deze data beschikbaar voor andere platformen. Audience Marketplace zorgen ervoor dat je jouw advertenties heel specifiek kan targeten op jouw doelgroep.
Wat is een Demographic Traffic analysis?
Een demographic traffic analysis is een analyse van de demografische kenmerken van jouw doelgroep, bijvoorbeeld van de mensen die jouw website bezoeken of van de mensen die een product van jouw kopen. Demografische kenmerken kunnen geslacht, leeftijd, levensloop, aantal kinderen, woonplaats, en meer zijn.
Wat houdt Demand based advertising in?
Demand based advertising is een techniek van adverteren waarmee vraag naar jouw producten/diensten gecreëerd wordt. Er wordt geprobeerd om de mensen die de advertentie te zien krijgen enthousiast te maken, waardoor de vraag naar jouw producten en/of diensten groter wordt.
De betekenis van CRO
CRO staat voor ‘Conversion Rate Optimization’. Simpel gezegd houdt dit in dat je van alles, zoals je website, call to action knop en advertentie, optimaliseert en daarmee het conversiepercentage hoopt te verhogen. Je wilt hier dus mee bereiken dat een hoger percentage van de totale bezoekers overgaat tot een conversie.
Wat betekent CPM?
CPM is een afkorting van Cost per 1000 (Mille) Impressions. Dit is een manier om prestaties van, onder andere, jouw advertentie te meten. Het CPM zegt hoeveel het kost om duizend keer vertoond te worden.
De kracht van Brand based advertising.
Brand based advertising is een manier van marketing uitoefenen waarbij je volledig gericht bent om jouw merk te vergroten. Doelen zoals naamsbekendheid, klantloyaliteit, merkherkenning en relaties opbouwen met klanten zijn hier belangrijk.
Wat is Behavioral based targeting?
Behavioral based targeting is een vorm van targeting waarbij je inspeelt op het gedrag van mensen, bijvoorbeeld door in te spelen op het online shopping gedrag van mensen, of op basis van bepaalde zoektermen, bezochte websites et cetera.
Wat is Account Based Marketing?
Account Based Marketing is een B2B marketing strategie, waarbij je organisaties/accounts benaderd en hen behandelt als individuele markten. Dit is dus een specifieke manier van targeten.
De kracht van Interest based targeting.
Interest based targeting is een vorm van online marketing waarbij je je doelgroep target op basis van hun interesses. Dit wordt vooral gebruikt via Facebook Ads, waarbij je jouw advertentie alleen aan mensen laat zien die bepaalde interesses hebben.
Wat zijn UTM codes?
Een UTM code is een toevoeging aan het einde van een URL die ervoor zorgt dat je allerlei informatie krijgt, zoals welke advertentiekanalen het effectiefst zijn. Een UTM code vuurt tags af op het moment dat iemand op een link van jouw website klikt.