Wat is in-session personalisation
In-session personalisation zorgt voor gepersonaliseerde website pagina’s. Het houdt in dat je verschillende advertenties maakt, waaraan verschillende landingspagina’s gekoppeld zitten. Op het moment dat jij drie verschillende advertenties maakt en wilt vertonen, dan zorg je dus ook voor drie landingspagina’s. Stel je hebt een webshop die allerlei verschillende producten verkoopt. Dan kan je er bijvoorbeeld voor kiezen een advertentie met boeken te vertonen aan een doelgroep waarvan jij denkt dat ze geïnteresseerd zijn in boeken, datzelfde doe je met een advertentie voor sportkleding en met een advertentie voor computers. Vervolgens zorg je voor drie identieke landingspagina’s die aansluiten bij de inhoud van de advertentie: een voor doelgroep A die op de boeken advertentie hebben geklikt, een voor doelgroep B die op de sportkleding advertentie hebben geklikt, en een voor doelgroep C die op de computer advertentie hebben geklikt. Hiermee zorg je ervoor dat mensen die op de advertentie geklikt hebben op een website pagina terechtkomen die echt aansluit bij de advertentie, waardoor de kans kleiner is dat ze de pagina meteen verlaten, en er dus een grotere kans is dat ze overgaan tot een conversie.