Wat zijn Technical targeting methods?

Technical targeting methods is een vorm van targeten op basis van technologische aspecten. Dat houdt in dat je bijvoorbeeld een advertentie alleen wilt vertonen aan mensen die op hun mobiel zitten, of juist alleen aan computergebruikers. Naast het verschil tussen mobiel en computer kan je ook nog op andere technische punten targeten, zoals de browser, de resolutie van iemands beeldscherm of het besturingssysteem van iemands telefoon. 

Op wat voor manieren kan je Technical targeting toepassen?

Technical targeting kan op veel verschillende manieren. De eerste manier is operating system targeting. Dit is het targeten op basis van welk besturingssysteem iemand gebruikt. Dit kan bijvoorbeeld zijn IOS, windows of android. Als je bijvoorbeeld een onderneming hebt die wel Iphone-, maar geen Android opladers verkoopt, kan dit natuurlijk enorm effectief zijn. Je kunt er dan voor kiezen om alleen op IOS te targeten, aangezien mensen met een Android telefoon toch niks aan een Iphone oplader hebben.

De tweede manier is targeten op basis van browser. Op deze manier kan je mensen bereiken die bijvoorbeeld iets zoeken op Chrome, Firefox of Safari. Dit kan je doen als sommige advertenties of pagina’s niet werken op een bepaalde browser.

De derde manier is devie targeting, hiermee kan je je richten op wat voor apparaat er wordt gebruikt, vaak op computer. mobiel of tablet. Ben je bijvoorbeeld iemand die computers verkoopt kan je er voor kiezen om alleen te adverteren op mensen die op een computer zitten.

Tot slot is het ook nog mogelijk om te targeten op taal, resolutie en connection speed. Connection speed kan je gebruiken als je een hoge verbindingssnelheid nodig hebt om je advertenties te kunnen volgen, dan kan je bijvoorbeeld alleen richten op gebruikers die zijn verbonden via Wi-Fi- of LTE-technologie.

Wat zijn de voordelen en nadelen van technical targeting methods?

Het eerste voordeel is dat je meer waarde geeft aan je advertenties en er minder wordt verspilt. Doordat ze alleen worden vertoond waar ze daadwerkelijk iets kunnen opleveren. Dit is een manier om slim te adverteren. Het tweede voordeel is dat het heel weinig persoonlijke informatie nodig heeft van de gebruikers, dit betekent dat je geen problemen krijgt met de privacy van gebruikers. Tot slot kunnen website eigenaren hun website optimaliseren zodat het bruikbaar is voor gebruikers met een slechte netwerkverbinding.

Een nadeel van technical targeting is dat het niet bruikbaar is voor al het soort bedrijven. Technical targeting is handig voor bedrijven die bijvoorbeeld een computer of telefoon verkopen, maar heel veel bedrijven hebben een business model die helemaal geen baat hebben bij het gebruik van technical targeting. Denk hierbij bijvoorbeeld een bedrijf in de automotive sector, voor hun maakt het niet uit wat voor device iemand gebruikt.