De Bouw sector

De bouwsector bestaat uit instellingen die zich bezighouden met het produceren van woningen en vele andere bouwwerken.

In de bouw is er veel vraag en hebben bedrijven vaak een drukke agenda. Dit leidt ertoe dat kleinere bedrijven vaak niet veel tijd over hebben voor overige projecten zoals de marketing.

Nederland heeft op het moment te maken met een woningtekort.
Dit betekent dat er voor bedrijven werkzaam in de bouw alleen maar meer werk aankomt. De Nederlandse bevolking blijft toenemen en dit wordt verwacht door te zetten. 

Uitdagingen

Geen tijd voor de marketing

Zoals eerder vermeld hebben bouwbedrijven vaak niet veel tijd over voor marketing omdat ze het zelf erg druk hebben en omdat bouwbedrijven meestal iets kleinere bedrijven zijn. Maar omdat het druk is betekent het niet dat dat de marketing achter moet blijven, veel bouwbedrijven zoeken daarom ook hulp bij een marketing bureau die hun ondersteunt.

Marketing is lastig

Beginnende/kleine bouwbedrijven zijn vaak familiebedrijven en er is niet altijd iemand in de familie die ervaring heeft met marketing. In bouwbedrijven is er dus vaak marketing dat wordt gedaan door iemand die daar misschien geen ervaring mee heeft, en marketing is niet iets wat je zomaar onder de knie kan krijgen.

Jezelf positioneren

De bouwsector is een sector met veel concurrentie en zijn er weinig opties om jezelf te positioneren vergeleken met andere bouwbedrijven omdat, behalve de beste kwaliteit leveren, bouwbedrijven vaak dezelfde diensten leveren. Voor bouwbedrijven is het dus nog belangrijker om jezelf naar voor te laten komen op het internet, zodat je eerder wordt vertoond dan jouw concurrenten. Dit kan door goede advertenties of een goede SEO strategie.

Personeel tekort

Omdat er zoveel vraag is hebben bouwbedrijven vaak ook een personeelstekort en ondervinden de bedrijven problemen met personeelswerving. Hierdoor moet er soms nee worden verkocht en dit wil je als bedrijf zijnde natuurlijk niet. Online marketing kan je ook helpen met het zoeken van medewerkers zodat je personeelstekort opgelost kan worden.

EEN SELECTIE VAN ONZE
DATA GEDREVEN TECHNIEKEN

DEMOGRAPHICS BASED TARGETING

CRO

HEAT MAPPING

GPS GEOFENCING

DOMAIN TARGETED ADVERTISING

USER SESSION RECORDING

TAM ANALYSIS

IN-SESSION PERSONALIZED EXPERIENCES

SKILL BASED TARGETING

INTEREST BASED TARGETING

IMPRESSION BASED RETARGETING

DEMOGRAPHIC TRAFFIC ANALYSIS