Hoe haal je het meeste uit Leadfeeder?

door | apr 28, 2022 | Nieuws

Wat is Leadfeeder?

Leadfeeder is een handige tool die je kan gebruiken om bezoekers op jouw website te identificeren. Leadfeeder kan anonieme bezoekers omzetten in bedrijfsnamen en kan ook het gedrag van deze bezoeker in kaart brengen. Met Leadfeeder kan je namelijk zien welke pagina’s er zijn bezocht en hoelang ze op deze pagina zijn gebleven. Ook geeft Leadfeeder je een lijst van contacten met medewerkers werkzaam bij het bedrijf dat jouw website bezoekt met hun functie daarbij zodat je contact kan zoeken met de persoon die jij wilt. Een handige tool dus, maar hoe haal je het meeste er uit?

https://www.leadfeeder.com/ 

Tips om het meeste uit Leadfeeder te halen

Leadfeeder kan verbonden worden met verschillende tools, een voorbeeld hiervan is Mailchimp. Met Mailchimp kan je ervoor zorgen dat wanneer Leadfeeder een bezoeker identificeerd er gelijk een mail naar hem wordt gestuurd. Let wel op, dit is een agressieve manier om in contact te komen en wordt ook niet altijd gewaardeerd door de bezoeker. Ook CRM tools kunnen geïntegreerd worden met Leadfeeder, wanneer je dit doet worden leads automatisch doorgestuurd naar de tools die jij wilt.

Als er een bepaald bedrijf is dat een belangrijke lead is voor jou kun je bij Leadfeeder instellen dat je een e-mail ontvangt waarin staat dat dat bedrijf jouw website heeft bezocht. Op deze manier kan je snel een follow up doen, en laat je het bedrijf zien dat zij belangrijk zijn voor jullie.

Leadfeeder geeft ook een indicatie van hoe waardevol een lead is, door middel van de bar aan de zijkant. Dit wordt gebaseerd op hoe lang je bezoeker op de website was, hoeveel pagina’s hij heeft bekeken en hoeveel informatie er over het bedrijf is binnengekomen. Zorg ervoor dat goede leads prioriteit hebben, omdat die de grootste kans van slagen hebben. Zo wordt er minder tijd verspild aan leads die bijna geen waarde hebben. Het is zelfs ook mogelijk om bepaalde bedrijven te verbergen zodat je ze niet meer ziet in Leadfeeder wanneer ze jou hebben bezocht.

Een andere feature die Leadfeeder heeft is het maken van aangepaste feeds. Zo kan je bepaalde feeds hebben voor bedrijven die aan bepaalde criteria voldoen. Ze kunnen bijvoorbeeld bepaalde webpagina’s hebben bezocht, in een bepaald land zijn gevestigd of uit een bepaalde bedrijfstak afkomstig zijn. Dit is handig omdat je Snel en eenvoudig de meest relevante leads kan zien, zodat wanneer je inlogt op Leadfeeder direct kunt springen naar wat het belangrijkst is. Automatiseer ook je verkoopproces door CRM automatisering onderdeel te maken van de aangepaste feed.

Goed omgaan met leads is super belangrijk en Leadfeeder is een goede tool die je daarbij kan helpen. Dit zijn een paar tips om het nog effectiever aan te pakken. Als je geen gebruik maakt van Leadfeeder kan je dit altijd even proberen, het is mogelijk om gratis een 14 daagse trial te nemen zonder creditcard gegevens.