Hoe voeg je betaalmethodes toe aan je LinkedIn Campagne?

door | mrt 17, 2022 | Nieuws

Het klinkt heel makkelijk, betaalgegevens toevoegen aan je LinkedIn Campagne, maar vaak lopen er alsnog mensen tegen problemen aan wanneer ze dit proberen. Daarom wordt hier op een simpele manier uitgelegd hoe je betaalmethodes kan toevoegen aan je LinkedIn Campagne.

Je kan via https://www.linkedin.com/campaignmanager/  in een keer naar het maken van je LinkedIn Campagne, maar het kan ook via je beginpagina, oftewel je feed: https://www.linkedin.com/feed/

Deze laatste link brengt je naar de onderstaande pagina. Om een campagne toe te voegen klik dan op het kopje ‘werk’ rechtsboven op de pagina.

 

Wanneer je op ‘werk’ klikt krijg je verschillende opties, klik hier op de optie ‘adverteren’.

 

De optie ‘adverteren’ leidt je naar de volgende pagina. Hier kan je de naam en valuta instellen van je advertentieaccount, daarnaast is het mogelijk om je LinkedIn account te koppelen aan het advertentieaccount.

 

Wanneer je op ‘accepteren en account maken’ klikt kom je terecht in je LinkedIn Campagnebeheer, hier kunnen campagnes ingesteld worden. Door rechtsboven op de naam van je advertentieaccount te klikken kom je terecht op verschillende instellingen van je advertentieaccount.

 

De onderstaande opties worden hierna weergegeven, ga verder door op het kopje ‘betalingscentrum’ te klikken.

 

In het betalingscentrum krijg je een overzicht van je betalingsactiviteit en je betalingsmethode. Hier krijg je de optie om een creditcard toe te voegen.

Dit leidt je naar de pagina waar je je gegevens kan invullen van je creditcard.

 

 

Wanneer je dit hebt gedaan vergeet dan niet om je campagne te lanceren om de gegevens op te slaan. Als dit is gedaan kan je beginnen met je LinkedIn Campagne. LinkedIn schrijft automatisch een bedrag af van factureerbare acties van je advertentie (Klikken, impressies, weergaven.). Dit doen ze tot het gestelde limiet dat je zelf in kan stellen bij je campagne. Dit betekent dat je dagelijks, wekelijks of maandelijks gefactureerd kan worden, afhankelijk van je limiet. De campagne kan op ieder moment bewerkt worden en advertenties kunnen elk moment in- en uitgeschakeld worden.