Verbeter je Google Ads afbeeldingen met nieuwe AI updates

door | feb 26, 2024 | Nieuws

In Performance Max heeft Google Ads in november de lancering aangekondigd van AI gestuurde asset generation en het creëren van afbeeldingen. Hiermee kun je eenvoudig afbeeldingen genereren vanuit tekst. De asset generation wordt wereldwijd uitgerold in het Engels, met meer talen in aantocht. 

 

Gemini Chat

Bovendien verbetert Google deze mogelijkheden voor asset generation met Gemini chat. Dit is het krachtige AI-model van Google, dat wordt uitgebreid naar Google Ads. Dit omvat een chat-gebaseerde workflow die samenwerkt met Google AI om campagnes op te zetten. 

 

Imagen 2

Google Ads komt ook met een nieuwe update voor het verkrijgen van de perfecte afbeelding voor je campagne. Met Imagen 2 kun je met behulp van Performance Max afbeeldingen genereren die mensen in beweging tonen. Ook is het mogelijk om een achtergrond met mensen te genereren en toe te voegen. Als je al bestaande afbeeldingen hebt die goed presteren, kun je soortgelijke nieuwe afbeeldingen genereren. Adverteerders behouden hierbij volledige controle en kunnen alle voorgestelde afbeeldingen voor hun campagnes bekijken. 

 

Ads Strength

Maar hoe kom je erachter of je de perfecte afbeelding genereert in Google Ads? Met behulp van Ad Strength kun je feedback ontvangen over de ingestelde afbeelding. Dit kan je helpen om de prestaties te verbeteren door verschillende typen afbeeldingsformaten binnen Performance Max te gebruiken. Op deze manier kun je in vijf niveaus zien hoe de afbeelding wordt gepresenteerd in Google Performance Max. In de toekomst zullen er meer variaties zijn in formaten en zullen deze ook zwaarder wegen bij het bepalen van de Ads Strength. 

 

Er zijn drie manieren om afbeelding formaat variaties te versterken:

  1. Google genereert meer afbeeldingsopties naar aanleiding van de Google Ads campagnes. Deze suggesties voor assets zullen afkomstig zijn van je website, asset library en stock afbeeldingen. Over een paar weken zullen ze ook nieuwe AI-gemaakte assets gaan aanbevelen, waaronder aangepaste versies van je bestaande assets (bijvoorbeeld een bestaande vierkante afbeelding die wordt uitgebreid naar landschap met behulp van generatieve AI).

     

  2. Maak gebruik van andere platforms voor mooie assets. Google Ads gaat samenwerken met andere platforms, zoals Canva. Als je je huidige afbeelding maakt in Canva, kan Canva binnenkort met behulp van de integratie-app de afbeelding direct plaatsen op de Performance Max-campagne. Canva komt ook binnenkort met een template voor de Performance Max-campagne.

     

  3. Maak gebruik van video’s. We zien dat video’s de laatste tijd voor meer betrokkenheid zorgen. Dit kan gemakkelijk via Google auto-generate, maar binnenkort kan dat ook via Sora van OpenAI. Als je hier meer over wilt weten, bekijk dan het artikel van Sora.

 

Wil je weten hoe je de perfecte Google-campagne opzet? Neem dan vandaag nog contact met ons op voor het beste advies en ondersteuning bij het optimaliseren van je advertentie strategieën.