De Financiële sector

De financiële sector is een markt met veel concurrentie.
Omdat geld een belangrijk middel is willen mensen zeker weten dat ze de juiste keuze maken wanneer het gaat om bijvoorbeeld het kiezen van een vermogensbeheerder of verzekeraar.

Om de klant te overtuigen dat jouw instelling hier het best in is, moet er een goed marketingplan achter staan.

De financiële sector is net als veel andere sectoren volop aan het digitaliseren.
Digitalisering vraagt om veel veranderingen binnen een bedrijf, maar dit brengt juist voordelen met zich mee.

Zo kan er veel geautomatiseerd worden en transformeren de werkzaamheden naar een datagedreven manier.
Deze verschuiving kan zorgen voor een reorganisatie binnen het bedrijf.

Omdat de sector zo erg digitaliseert zijn van sommige medewerkers binnen de financiële sector hun kennis niet up-to-date met de nieuwe technologieën waardoor het bedrijf niet mee digitaliseert en dus achter blijft op de rest.

Uitdagingen

Niet meegaan met de technologie

Veel klassieke bedrijven in de financiële sector werken nog op traditionele wijze en gebruiken oude methodes. Het bedienen van klanten verandert en verschuift naar de online wereld. Deze nieuwe technologieën zorgen voor efficiëntie en betere klantervaringen, je kan als financieel bedrijf hier dus niet op achterblijven terwijl de rest nieuwe technologieën toepast.

Zinvolle informatie halen uit data

Nieuwe technologieën maken het voor bedrijven mogelijk om super veel informatie binnen te halen over hun markt, klanten en doelgroep. Veel bedrijven beschikken wel over deze databestanden maar halen hier vaak niet genoeg profijt uit. Er zijn kansen die nu niet worden gegrepen en dus is het super belangrijk om als onderneming datagedreven te zijn.

Digitalisering

Klanten starten hun zoektocht steeds vaker online en verschillen hier de beste opties met elkaar. Dit betekent dat je als financiële instelling moet zorgen voor een goede online zichtbaarheid en een goede klantervaring. Een goede online ervaring is belangrijk om de klant een goede eerste indruk te geven van je organisatie. Door middel van bijvoorbeeld een user session recording is het mogelijk om te analyseren wat klanten doen op jouw site en waar ze vaak afhaken.

EEN SELECTIE VAN ONZE
DATA GEDREVEN TECHNIEKEN

DEMOGRAPHICS BASED TARGETING

CRO

HEAT MAPPING

GPS GEOFENCING

DOMAIN TARGETED ADVERTISING

USER SESSION RECORDING

TAM ANALYSIS

IN-SESSION PERSONALIZED EXPERIENCES

SKILL BASED TARGETING

INTEREST BASED TARGETING

IMPRESSION BASED RETARGETING

DEMOGRAPHIC TRAFFIC ANALYSIS